søndag den 12. august 2012

LP i Ølstykke dag 2

Højt at flyve osv....følelsen efter prøven i dag er noget mere øv end i går.

Jeg fik dagens program i hånden, da jeg gik hjem i går. Her kunne jeg se, at fællesdækken skulle foregå ved siden af en hund, som i går havde meget travlt med at nedstirre Osseau, hver gang den fik chancen. Hm, beslutningen blev, at jeg ville tage Osseau med mig, hvis der var det mindste før start - mon man kan blive disket for det, hvis dommeren hører kommandoen...???
Nå, det fandt jeg ikke ud af, for det blev ikke nødvendigt. Vi rykkede lidt tættere på Ginger i stedet, og der var ikke nogle problemer overhovedet - alle hundene holdt deres dæk. Det var rigtig dejligt:-)

Vi var 2.-sidst i dag. Det er bestemt ikke min favorit, jeg vil helst på fra starten, mens energien fra en god dæk-øvelse er der. Der var næsten for stille i dag, og Osseau så mange "farlige" ting under opvarmningen med det resultat, at jeg blev småirriteret på ham. Vi fik en lidt rodet start på fri ved fod, forkommandoen glemte jeg, og da der så efter ca. 5 meter kom et par fremmede gående et stykke var ringen, var det slut. Osseau frøs fast og kunne ikke på nogen måde lokkes videre....0 i fri ved fod, det er godt nok trist...men fuldstændig min egen skyld!

Spring var fint, apporten noget hø - der skulle han så løbe ud mod de farlige mennesker fra før, og det ville han naturligvis ikke. Resten af øvelserne var ok uden at være prangende - jeg er meget glad for at han tog feltet, hvor han endnu en gang skulle løbe ud mod fremmede i et telt, ingen problemer der.

Men det er da træls at gå fra banen med en dårlig oplevelse - så er man bare 8 år igen og har lavet fejl i en matematikopgave:-) Tåbelig følelse når man nu rent faktisk både er voksen og "kunden i butikken".

Nå, men jeg har da prøvet det før, så løsningen: Jeg har meldt os til prøve i hhv. Collieklubben den 22/9 og i Ølstykke den 7/10. De sidste to prøver i LP 2, nu skal træningen målrettes mod LP 3.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar