fredag den 7. oktober 2016

Hunde-herlige dage

Nu er det allerede fredag igen og forud venter en weekend med total afslapning. Det kan man ikke sige, at der var i sidste weekend, hvor vi havde supertravlt.
Lørdag var der først rallyprøver i Collieklubben i Køge - en prøve hvor vi har deltaget de sidste mange år. Og ja 'vi' er jo strengt taget Amanda og Osseau, men da jeg selv konkurrerede i LP, var det klart et af de steder, jeg rigtig gerne ville deltage.

Amanda og Osseau gik en rigtig flot prøve til 95 point i et rigtig stærkt felt, så det blev til en 6. og dermed sidste plads, men det var nu ikke væsentligt i den sammenhæng, for det var virkelig godt klaret.

Dumle blev ib'bet, han var ikke så glad for at være på banen, så vi brugte lidt tid på at diskutere strategi for prøven søndag!

Efter et par timers pause derhjemme kørte vi til Stestrup til indvielse af Christina Berantzinos nye hal 'Stestrup WorkingPaws'. Vi var inviteret til at lave htm-opvisning sammen med Paul. Johanna og Anja skulle også vise deres programmer, men kunne 'heldigvis' først komme senere :-) - en direkte sammenligning med deres performance var jeg ikke så vild med. Begge Pauls programmer gik fantastisk, mit rimeligt men Osseau havde ikke lyst til at komme tæt på hegnet og publikum - en ret væsentlig opdagelse, som jeg tage med videre.
Vi havde nogle hyggelige timer i hallen, hvor Amanda endda var så heldig at vinde en stor kurv i lotteriet:-) Det er en virkelig skøn hal, som jeg glæder mig meget til at træne i - første gang bliver på onsdag, hvor Paul og jeg har en træningsaftale.

Søndag morgen gik turen så mod Ølstykke. Regn/ikke regn/regn....vi brugte noget tid på at diskutere om Pauls telt skulle slås op, blev først enige om at lade være, men da det blev lidt regn, kom det hurtigt op - og så stoppede regnen igen!!

Amanda og Osseau klarede sig igen rigtig godt, det blev til 91 point. Dumle blev igen ib'bet, men på et meget bedre grundlag, han var meget glad hele banen rundt, og det var bare SÅ vigtigt!

I ugens løb er Amanda og Osseau også blevet inviteret til Årets Hund konkurrence i Herning den 6. november - supersejt gået:-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar