torsdag den 25. maj 2017

Osseau 10 år og positive oplevelser i Årslev

Osseau bliver 10 år i dag - hip hurra for det! Jeg elsker min aktive, superdygtige skønne hund:-)))
Han skal fejre sin dag med en rallyprøve i Esbjerg sammen med Paul og Amanda.

Billedet er fra 2015 og taget af Laila Stender Bonde

Det var bestemt ikke kun negativt at være til prøve i Årslev, så på stærk opfordring af Paul, skal der da også blogges om de positive oplevelser.

Først og fremmest er det altid hyggeligt at tilbringe en dag sammen med Amanda - det værdsætter jeg rigtig meget:-)

Jeg er rigtig glad for, at jeg spurgte Sidsel om hjælp og naturligvis også for, at hun tog sig tid til at hjælpe. Hun fik mig til at grine med bemærkningen "dette her skal du bruge, når du skal til de store mesterskaber" (det har jeg nu ikke lige nogle planer om - i hvert fald ikke med Osseau:-))
Den videre træning handler mest om timing, og selvfølgelig skal det trænes, at han ikke er så tiltrukket af belønningen uden for ringen - det er til at få styr på!

I freestyle udførte Osseau mange af tricksene helt tilfredsstillende, og jeg kunne mærke potentialet i programmet!

I det store hele fungerede HTM-ringen rigtig godt, vi blev færdige i ordentlig tid, og det virkede som om der var styr på tingene - det er altid dejligt som deltager, at det er sådan.

Der er bare forskel på prøver, der giver "Ikke bestået".
Amanda sagde det, da hun kom ud fra banen med Dumle, hvor hun fik en rigtig god oplevelse til trods for en træls start. som skrevet sidst: det var en totalt blæret måde, hun tog snoren af ham på midt i spiralen, og resten af banen gik som smurt!

Det var fem gode oplevelser, jeg tager med mig!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar