tirsdag den 27. juni 2017

Summer Camp 2017

Nu har jeg haft et par dage til at fordøje de mange indtryk fra Summer Camp'en i weekenden, så nu er det muligt at få skrevet blog :-)
Desværre måtte jeg skippe den sidste del på grund af min elendige fod, der lige fik endnu et skrub, så jeg gik glip af Charlotte Frigasts blok - det var super ærgerligt, men da jeg har været på hendes kursus tidligere, går det nok, selv om jeg var megatræt af det, da jeg kørte hjem:-(

Nok om det - nu til det væsentlige: vi fik trænet masser af hund og ikke mindst os selv! Paul har på sin blog beskrevet det hele meget detaljeret - her kommer det, der havde størst betydning for mig:

Vi startede i agilityhallen i Ringstedfredag morgen med en uofficiel konkurrence med en mundtlig tilbagemelding fra Lucy Creek og Karolina Hasselroth (Lina), som var to af weekendens instruktører.

Vores program gik supergodt. Starten fungerede ikke, men resten fik jeg rigtig meget ros for - jeg fik dog aldrig arbejdet med opvarmningen hos Lucy, som hun ellers taler om på videoen, det glemte jeg igen.


Efter konkurrencen kørte vi til Sorø Camping, hvor resten af Camp'en foregik. Om eftermiddagen var jeg på hold hos Lucy, hvor vi lavede en del øvelser med hund, det var rigtig godt.
Derefter lavede vi "Teambuildingsøvelser" indtil kl. 18,30 - vældig sjovt og hyggeligt, men vi var vist flere, der var ved at være godt brugt på det tidspunkt.

Lørdag startede min gruppe hos Lina, hvor vi lavede en hel masse øvelser, der naturligvis alle i en eller anden form var relevante i forhold til at bygge et program op. Hvorfor, hvorfor, hvorfor??? - det spurgte Lina om rigtig mange gange! Alle detaljer i et program skal overvejes, historien skal kunne forstås tydeligt af dommerne!!

Derefter var der individuel tid hos Lucy, hvor vi arbejdede med min start. Det gik nu ikke supergodt....lad være med at beløn hunden, når han bliver for ivrig og går for tidligt ud af positionen! Ja, det giver jo lidt sig selv.....eller not!! Jeg var et fjols til at reagere og belønne fornuftigt, så det kom jeg desværre ikke så langt med - vi har alt for mange dårlige vaner indarbejdet med den hund!!!!

Beløn nede!

Hm, hvad laver han så der????

Tja, jeg er i tvivl.....
Næste blok var hos Christina Ingerslev, hvor vi arbejdede med energi og følelsesmæssig spejling! Det var super spændende og bestemt noget, jeg rigtig gerne vil vide mere om og arbejde videre med. Jeg var sammen med Paul, og vi skulle iagttage hinanden, mens vi gik fri ved fod med hunden - godt grounded, men med forskellige spændingsniveauer. Det var rigtig svært! Jeg synes ikke, at jeg for alvor kunne ændre ret meget, og Osseau gik da også smukt uanset, hvad jeg gjorde.

Det var ikke lige godt vejr hele tiden:-(
Foto: Neel Ane Smed
Derefter kørte jeg hjem med Osseau og vendte tilbage til aftensmaden og til foredrag med Christina Ingerslev. Foredraget hed "Gå glad til konkurrence", det var et rigtig godt og inspirerende foredrag, som jeg har tænkt en del over efterfølgende.

Søndagen startede med individuel tid hos Lina, hvor vi igen arbejdede med min start. Den blev lavet helt om, så jeg nu starter med Osseau i plads, hvorefter vi går højre rundt sammen i stedet for. Derefter bliver venstre rundt meget nemmere for ham, så starten bliver både mere sammenhængende og mere flydende. Skønt! Vi nåede også at tale om mit kropssprog, hvor Lina mente, at det var fint at det er forholdsvis lukket hele vejen igennem - jo hurtigere tempo, jo mere "loose" kan jeg være.

Min sidste del blev så hos Lucy, hvor vi arbejdede i gruppe. Blandt andet skulle vi danse flere gange mellem to kegler - det var sjovt, men det syntes min fod så ikke lige, så jeg tilbragte en tid i min stol, før jeg var med igen. Vi skulle blandt andet lave en øvelse med en kegle, den skulle være ny for hunden, og vi skulle vise de andre, hvordan vi ville indlære den. Jeg valgte, at Osseau skulle lære at bakke rundt om keglen - vi nåede et stykke vej, det var ikke så svært for ham, som jeg troede, det ville være.


Vi arbejdede også med smarte links. Der var nogle stykker, Osseau også nemt kan lære - han var rigtig sej til at komme fra "Close" (P5) til "Front (P2), og vi kom et stykke vej med fra "Butt" (P3) til P7, som jeg ikke har nogen kommando til.

Alt i alt var det en rigtig god weekend. Det var et virkelig hyggeligt hold at være på, der var dygtige instruktører over hele linjen, og jeg synes, jeg fik meget nyt med hjem til vores HTM-program.

Tak til Anja og Johanna for at gøre det muligt:-))
- og tak til Paul for video og fotos


Ingen kommentarer:

Send en kommentar