tirsdag den 12. december 2017

Rally i Sverige og HTM-træning

I søndags tog Amanda, Dumle og Osseau til Sverige sammen med Paul, Max og Lille Bjørn. Formålet var en svensk rallyprøve for første gang i en officiel klasse. Det der med at træne med snoren på havde Amanda ikke rigtig tænkt på, og blandt meget af det som Dumle ikke brød sig om i Sverige var en 'gå-rundt'-øvelse med linen på...... Dumle var i det hele taget ret utryg ved det hele, de var på som nummer to, og mon ikke at Amanda har været noget mere anspændt end hun plejer? I hvert fald blev det ikke til mere end 48 point og et stort Ikke Bestået til Dumle.

Med Osseau gik det noget bedre. Alt i alt en banegennemgang som han går herhjemme, der var bare det ved det, at de ting, der koster 1 point herhjemme (småhop, at han presser hende mv.), de koster altså 3 pr gang i Sverige, så i stedet for at ende på 93 point, som det ville være blevet her, blev det ikke til mere end 78 point, men der skal jo kun 70 til at bestå:-))

Det var vist en meget lærerig dag, og jeg tror da nok, at de har planer om at tage turen derover igen:-)

I går trænede Paul og jeg for første gang i Stevns Hundesports hal i Tureby. Det er en ganske udmærket hal, selv om vi da lige måtte holde tungen lige i munden for at navigere rundt mellem søjlerne - især i Freestyle-programmet hvor mine retninger ikke er helt på plads, synes jeg, det var noget bøvlet, men det gik da uden skrammer:-)

Det var en ret fed træning. Ret dårlig start da jeg slet ikke kunne huske vores Freestyle - temmelig kikset, da der jo faktisk er konkurrence i Hangaren på søndag!!! Jeg skal virkelig have 'gået' programmet rigtig mange gange i hovedet inden da. Min store udfordring med programmet er, at Osseau synes, at det er så fantastisk sjovt, så han er nødt til at juble gennem hele programmet, og det er bare ikke særlig godt. Jeg prøvede at erstatte bakke med move-on, altså cirkler rundt om mig, og det var da virkelig et hit. Det er trænet et par gange rigtig flot - og nu har han så også lagt sin jubel på den øvelse.....suk.

Nå, vores htm gik virkelig godt!!! Der skal slet ikke trænes mere på det før søndag - kun i mit hoved i hvert fald, og den følelse, jeg havde efter i går, tager jeg med til Feldballe, så kommer det til at gå fantastisk:-))))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar