fredag den 13. april 2018

Tjek af Django

Med en hund, der er godt på vej mod de 14 år, er det vel ganske normalt at bekymre sig om dens helbred i ny og næ .
Det gør jeg i hvert fald med Django, jeg er konstant opmærksom på stort set alt, hvad han gør, og derfor var jeg heller ikke i tvivl, da han i påsken begyndte at ændre adfærd. Han åd alt, hvad han kunne komme i nærheden af: mos, jord og alt, hvad der havde det mindste med mad at gøre.

En dag, hvor de var alene hjemme, splittede han en affaldssæk fuldstændig ad - det har han aldrig nogensinde gjort før!!

Nå, jeg kontaktede dyrlægen, Django fik taget blodprøver, og han blev undersøgt. Han var ikke meget for at strække højre bagben, men det var det eneste, han reagerede på. De første blodprøver viste ikke noget, herefter mistænkte dyrlægen orm, da han også havde tabt sig siden sidste vejning. Vi fik ham tjekket for alle orm - og ved samme lejlighed tjekket Osseau for hjerte- lungeorm - disse prøver samt de resterende blodprøver var også negative.

Django er nu på smertestillende, og hans maniske handlinger ser vi ikke på samme måde, så måske har han haft ondt??? Han har nogle forfærdelige tænder, som virkelig trænger til en rensning, og da han nu er blevet tjekket og har nogle virkelig flotte blodprøvetal, bliver det gjort. Jeg er noget bekymret, da han jo er lidt oppe i årene, men det er altså også synd, hvis det er tænderne, der skaber problemer. Jeg har virkelig dårlig samvittighed over, at vi ikke har taget os sammen til at få det klaret tidligere!!!

Måske kan han have været stresset?? Amanda flyttede jo kortvarigt herhjem, før hun overtog sin nye lejlighed. Det betød også, at Dumle boede her, og så godt kendte Django og Dumle ikke hinanden.
Det gør de så nu, da Dumle aldrig tidligere har været alenehund og ikke bryder sig om at være alene hjemme.....nu er han i dagpleje her og det går rigtig fint. De første dage efter påske havde Amanda og jeg ham på skift med i bilen, men det blev lidt bøvlet, så nu er de alle tre alene hjemme hos os i hverdagen, og det tror jeg såmænd de alle trives godt med.

Men ved nærmere eftertanke har det jo nok været en stor omvæltning for Django og måske en årsag til den ændrede adfærd???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar